Tre Veckor Kvar


Tiden går enormt fort!
Bara tre veckor kvar tills jag bor i Änglarnas Stad.


Har enorm resefeber (eller jag antar att det är det det är med illamående, sömnsvårigheter och emotionella utbrott titt som tätt för nej jag är inte gravid). Men naturligtvis längtar jag också som en gnu. Det är det som är det knasiga med allt just nu. Ena sekunden kan jag inte bärga mig och nästa sekund är jag livrädd. Men jag vet ju att det kommer gå bra och att jag kommer ha det fantastiskt. Och och det mot all förmodan inte skulle bli bra så kan jag faktiskt åka hem till sverige, så enkelt är det.


I övrigt har veckan sedan jag skrev sist flutit på ganska händelselös. Eller det var förstås midsommar. Vilket vi firades hos Annahoe. Hennes fester blir ju alltid lyckade så det var inte direkt överraskande att det blev bra även denna gång! Vi hade en massa internationella gäster från allas olika resor så vi visade dom hur det går till i sverige med sill, nubbe och nubbevisor! Vi gjorde blomsterkransar men hade ingen midsommarstång vilket dock löste sig när ekerögänget dök upp eftersom de hade hittat en gatuskylt (med stång och allt alltså) som de tagit med vilken vi placerade strategiskt i en sandlåda och dansade kring mitt i natten, haha kvällens höjdpunkt! Jag hade fått Josefins pojkvän Rasmus att lova att han också skulle bada så vid två gick jag och ett gäng (med rasmus sist) till vattnet och plumsade i. Hönsmamma Signe förhörde dock först alla om att de var tillräckligt nyktra för att kunna simma och såg till att Svea och Kicki stod vakt och räknade alla som hoppade i och kom upp. Det gick bra och trots att vattnet var förlamande kallt var det väldigt kul! Sedan drog jag Kicki och Svea hem till Kicks och slocknade (utom jag förstås som inte ens kunde sova ordentligt med massa alkohol i kroppen, suck!).

Dagen efter var en typisk.. ja dagen efter. Vi köpte pizza, cola och såg på film. Tangled, alltså Trassel, som visade sig vara världens underbaraste Disneyfilm sedan typ Lejonkungen! Två tummar, fem getingar, sex på tärningen. Whatever!

Sedan käkade vi ballerinakakor och chillade innan Svea drog hem till sig och jag och Kicki satte igång med att städa lägenheten, tvätta och packa inför hennes landetresa och framför allt tripp tillbaka till sydafrika!

När det var klart duschade vi och drog till tanto för att träffa Svea (igen haha!). Vi spelade fotboll och drack vin vilket kändes som en ganska bra lördagskväll dagen efter midsommar. Efter ett tag drog jag hem till föräldrarna på Värmdö som under söndagen och måndagen (ja ja pallade bara inte sova själv i danderyd) fick ta hand om mina som sagt emotionella utbrott. Tur att jag har de absolut bästa föräldrarna någonsin!

 

Idag har jag bara städat. Mår fortfarande illa illa illa så kunde inte åka in och fira min gullrumpa Ellen Dellen som fyller 21 idag. Det sög ju! Jag hoppas att dom har jättekul men önskar att jag kunde vara dära! Kommer sakna henne som en crazy person när jag åker till LA.



Grattis till dig älskling!

Ellen är en av de få personer som jag anförtrott allt, för de som inte vet det är hon världens bästa människa och jag vet knappt någon jag har så otroligt roligt med!

Trots att jag kännt henne kortare tid än många andra så har hon blivit en av mina absolut närmaste och mest älskade vänner. Love you baby, I will miss you like hell!!!!!

 

Peace out


Kommentarer Från Er
Ditt Namn:
kom ihåg mig? (så du slipper skriva allting om och om igen)

E-mail: (visas bara för mig)


URL/Din Bloggadress:


Ordet är ditt: