Kaos på Sommar och alla dessa killar

Vilken enormt kaosig helg. Långhelg till det.

Körde bil hela fredagen med pappa, motorväg YAY.
Sedan fika med Nicolle, mys.

I lördags var allt bra, och knas.
Jobbade på dagen och drog sedan direkt till Sommar där jag mötte upp mina syskon, Kalle, Fille, Kimberly, Markus osv. Hade riktigt kul och blev aldrig sådär karatefull att jag mådde dåligt eller hade svårt att gå eller någonting.. däremot är det mesta såhär i efterhand ganska diffust.. hum.
Vi röjde runt och jag var glad och alla var glada och det var partY!
Sedan blev allt kaos ett tag och det är där detaljerna är ganska oklara.
Är bara så otroligt jvla trött på folks åsikter. Kan inte alla bara sluta?

Har spenderat år och dagar med att förklara och försvara och jag orkar bara inte. Har funnit mig i det, visst, men i lördags kom droppen som fick bägaren att rinna över och jag pallar inte mer. Med många personer är relationen ganska enkel och självkar och med andra måste man passa vartenda steg ord, och handling för att inte alla ska börja skvallra och tro en massa saker. Varför måste det vara så? Varför kan man inte bara få vara sig själv utan att det ska bli en massa komplikationer? Har jag inte för i hlvte förklarat hur det ligger till så många gånger nu att det borde stå utom all möjlig tvekan?

Ja ja, whatever, ingen idé att hålla på och älta det där nu men synd att det skulle dra en skugga över min annars fina lördagskväll. Hoppas bara att alla vet och förstår sanningen nu så att jag aldrig någonsin mer behöver dra någon förklaring eller ens snacka om det där för då ger jag upp. Peace ffs.

 

Jag och Fille drog hem efter ett tag och vid åtta på morgonen gick jag därifrån och spenderade tre timmar på stan. Vandrade omkring i ett tyst och öde stockholm med bara mig själv som sällskap. Tänkte och tänke. Kan vara ganska skönt ibland.

Klockan elva stannade mina steg vid Catalana och Heddish fick stå ut med en skräcködla till kollega. Mådde måttligt bra under dagen men eftersom jag har ett underbart jobb och fantastiska kollegor så spelade det inte så stor roll. Fick sluta vid fem då jag mötte upp Kim och brodern min på slussen. Vi åkte ut till Värmdö och åt middag och kollade på Slumdog Millionaire (staaavning? palla). Jag däckade i soffan men förflyttade mig så småningom till sängen. Har för övrigt blåmärken och rivsår överallt från i lördags. Och en stor bula i huvudet. Charmigt.

Gick upp vid åtta idag, åkte in till stan med niobussen på vilken jag träffade min älskling KALLIS! Han hade varit ute på landet och skulle in till stan och träna! Underbart att träffa honom, och då kommer vi till det här ämnet.. killar. What is is about them, can't live with them or without them!

Kalle är en av de få killar jag känner som verkligen förstår sig på tjejer och därför kan vara en sann och äkta kompis. Jag har många killkompisar och en underbar bror men de flesta fattar verkligen inte. Kanske är det bara jag som är komplicerad men jag tror inte det för alla mina tjejkompisar förstår mig, vem jag är och vad jag menar med saker och ting jag gör och säger. Men de flesta i det manliga släktet är bara så.. lost! Jag har alltid bondat väldigt bra med killar, alltid haft lika många killkompisar som tjejkompisar och allt det där vilket är skönt när man tröttnar på tjejers invecklade svammel och bara vill gå ut och vara fri och ta en öl eller whatever. Men just nu är jag bara så innerligt trött på killar. Pojkar, killar, grabbar, män. Allt. Jag ska bli lesbisk. Eller nunna. Eller konservativ muslim. Vilket som. Bara jag får slippa all kontakt med killar på ett tag.

Undra hur länge den här känslan håller i sig. Pfft.

Tur att jag har så många underbara tjejer runt omkring mig!

 

Det jag vill helst av allt nu är iofs bara att åka till LA. Slippa landet lagom och allt vad det innebär. Är trött på det nu och längtar efter nya äventyr. Visst jag kommer sakna mina älskade vänner men jag känner ändå just nu att det inte är mycket som håller mig kvar här. Mer som drar mig över havet i alla fall.

 

Ja ja, allt är snurrigt i huvudet. Men så kan det vara ibland. Jag är den jag är och jag hoppas att det duger. Mer än så kan jag inte.

 

Lägger upp en episk text som passar in i mitt liv nu

Jag vaknar klockan fem
Såg solen gå ner igen
Och jag har inga minnen från igår
Eller hur jag tog mig hem

(Hey)
Jag har fuckat upp igen ja
Jag har ingen kontroll
Men, det är okej att spåra ur och rensa huvudet på moln

Ey, okej det är alltid likadant samma gamla visa när jag går ut
Flyger högt men jag landar så dåligt
Däckar I glädje svävar på moln
Har bestämt mig för gott, måste bort härifrån
För jag vaknar med ångest, vaknar med smärta
Blandade känslor, tyngd I mitt hjärta
Nåt måste gått fel, fick spel
Ringde lite folk sa vi syns aldrig mer

Varför då, varför sa jag det så?
Minnen kommer tillbaks, men fragmenten är små
Känner mig blå, kryper ner under täcker
Fan vad jag snackade, fan vad jag läckte
Alla känslor jag gått o burit på
Sagt vad jag tyckt men det är fult ändå
För nu kommer det fram med en flaska I hand
Fucka upp är mitt andranamn

(Hey)
Jag har fuckat upp igen, ja
Jag har ingen kontroll, men
Det är okej o spåra ur o rensa huvudet på moln

Dom ringde från mitt skivbolag
Dom undra var jag var idag
Jag hade en intervju klockan två
Och en deadline av nåt slag

Okej lyssna, okej det är alltid likadant
Samma gamla visa när jag går ut
Försöker spela tuff men är långt ifrån tålig
Jag skiter I vad och jag skiter I krav
Nu är det du och jag och du gör min dag
För ikväll är vi kungar som aysan sa
Spelar ingen roll för jag är nice idag
Bara bonda med folk I min närhet
Blicken är ärlig, jag bjuder på kärlek
Från en till en, snurra runt igen
Och jag struntar I allt för det är en ny dag sen
Klockan är fem och jag vägrar gå hem nu
Vet du vad, låt oss fucka upp igen nu

(Hey, kom igen)
Jag har fuckat upp igen, ja
Jag har ingen kontroll
Men, det är okej o spåra ur o rensa huvudet på moln

Fuckat upp igen, fuckat upp igen, fuckat upp igen
Fuckat upp igen, fuckat upp igen, fuckat upp igen

Borde veta bättre, borde lugna ner mig, borde ta en taxi hem
Borde dricka vatten, borde gå o lägga mig, men kanske inte riktigt, äään

Okej det är alltid likadant, samla gamla visa när jag går ut
Spårar ur så hela haket blir ett dårhus
Går lös på min Twitter så någon blir bitter
Fuckar upp, det är så svårt att vara nykter

(Hey)
Jag har fuckat upp igen, ja
Jag har ingen kontroll
Men, det är okej o spåra ur o rensa huvudet på moln

Fuckat upp igen, fuckat upp igen, fuckat upp igen
Fuckat upp igen, fuckat upp igen, fuckat upp igen


Kommentarer Från Er
Ditt Namn:
kom ihåg mig? (så du slipper skriva allting om och om igen)

E-mail: (visas bara för mig)


URL/Din Bloggadress:


Ordet är ditt: