Två Veckor Kvar

Två veckor kvar tills jag flyttar till Los Angeles.

Har insett att det har blivit att jag bara uppdaterar bloggen sisådär en gång i veckan, sämst! Ska försöka vara duktigare när jag flyttat så att de som vill i alla fall kan läsa om vad jag har för mig på dagarna där borta i änglarnas stad. Men då kommer jag nog starta en ny blogg för det.

 

Veckan som har gått har dock varit ganska fartfylld vecka. Eller ja upptagen kanske snarare är ordet. Jag har jobbat och jobbat och sedan mest varit hemma på värmdö där jag ju inlett det stora projektet med att plocka ihop 20 års liv och sedan packa ner det jag tycker funkar för nästa 20 år.. typ.

I torsdags var jag i och för sig hos doktor Stig. Och sedan tog jag och mamma och sväng på stan och shoppade! Det blev en ny bikini, ett par solglasögon, en ny dagbok, ett linne, en pyjamas och massa böcker! Efter det gick vi och såg Kronjuvelerna. Kan varmt rekommendera denna underbara film. Den är hemsk men både vacker och underhållande på samma gång. Jag är dessvärre inget Bill Skarsgård fan (även om det lilla han är med såklart är bra). Alicia Vikander är dock fantastisk och det tycker jag trots att hon är en sån där person som jag vill avsky för att hon de senaste åren har lyckats med och fått göra precis det jag vill, men skam den som är avundsjuk! Björn Gustafsson är såklart alltid strålande och så även i denna långfilm. Tycker du inte om historien eller ens film över huvud taget så är den endå värd att se bara på grund av hans fantastiska insats. Och Timbaktu gör även ett appearance för den som blir glad åt sånt!

 

Fredagen medförde först jobb på skolan till fem och sedan jobb på Catalana till tio. Var helt körd när jag kom hem men även lördagen och söndagen blev Catalana.

Måndagen blev tillbaka till skolan och sedan hem till Värmdö där denna resefeber/flyttdepp kom över mig. Kraschar totalt just nu och svårt med både sömn och mat, illa.

 

Igår jobbade jag också på skolan och åkte sedan hem till mig i Danderyd för att ta tag i flyttstädningen rejält. Höll på till halv elva med damsugning, skura golv, tvätta fönster, damma av osv.

Tog dock en paus för allsång där HÅKAN och ULRIK ju var med. Kärlek till den där lilla killen alltså, förstår inte hur folk inte kan avguda hans röst! (ja jag menar ju Ulrik inte Håkan som naturligtvis är Fantastisk men kanske inte direkt är känd för att vara Mannen Med Rösten).

Tycker även att Måns är fantastisk som allsångsledare. Han gör jobbet minst lika bra som Lasse och Anders men är roligare att titta på då han är ung och modern liksom. Heja heja!

 

Nu måste jag i alla fall kuta iväg till bussen och åka till jobbet.

Efter det blir det in till stan för att träffa Martina och två andra tjejer jag kanske ska bo med i LA. Ska bli skoj!

 



Peace Out


Kommentarer Från Er
Ditt Namn:
kom ihåg mig? (så du slipper skriva allting om och om igen)

E-mail: (visas bara för mig)


URL/Din Bloggadress:


Ordet är ditt: