En Vecka Kvar

Om en vecka flyttar jag till Los Angeles.
Inte en chans att jag kommer kunna sova alltså. Dessutom åker föräldrarna till Azorerna tidigt imorgonbitti så det blev hejdå till dom ikväll eftersom jag hinner åka innan dom kommer hem, tufft.

Just nu är allt en blanding av extrem nervositet, oro och sentimentala utrbott men också glädje, spänning och upprymdhet! Tur att jag har så fantastiska vänner och familj som stöttar mig.

Veckan som gått har varit väldigt omvälvande.
Torsdag och fredag blev sista dagarna på skolan i sollentuna vilket såklart var tufft, att säga hejdå till alla underbara barn alltså! På fredagen åt jag avskedsmiddag med familj och släkt på Wasahof, hummer och musslor, väldigt trevligt men det var fullkomligt hemskt att säga hejdå till mormor (och bengt)!. Sedan körde vi hem till mig i Danderyd där vi plockade upp mina sista saker i min flyttstädade lägenhet. Det blev till att lämna tillbaka nycklarna och säga hejdå till gudmor ulrika och pojkarna!

Lördagen blev en helt vanlig dag med jobb på Catalana... så var det tänkt.
Det satt ett gäng norrlänningar och drack vin och hade svensexa hos oss när vi skulle stänga dock och dessa övertalade oss (mig och kollegan denise) att följa med ut vilket vi gjorde. Jag skulle bara stanna en halvtimme och sedan åka hem men så blev det inte. Efter en del velande tog vi taxi till slussen där Anna, Matilda, Johan och någon kompis till dom satt och ölade på Helenes krog. Vi joinade dom och hade det mycket trevligt. Sedan skulle våra idioter till norrlänningar tvinga Kim (brudgummen) att sätta i sig världens starkaste korv vilket är typ livsfarligt. Jag blev skitsur och drog med Anna bort till debasers toaletter. När vi kom tillbaka hade grabbarna som tur var övergett den idén!
Vi kom inte in någonstans eftersom Andreas hade glömt sitt leg men en av grabbarna (minns inte vem) lyckades av någon wierd slump hitta en kille som sålde vin ur sin baklucka. Vi slog till, köpte ett par flaskor och satte oss vid kajen i gamla stan. Jag hade vid det här laget missat min sista buss, klockan var typ tre. Efter ett tag försvann alla och jag, Anna, Johan och P knallade bort mot centralen. Jag och P drog vidare till hotellet på drottninggatan där vi hittade resten av norrlänningarna och denise! Vi hängde där ett tag, drog till BK och sedan tog jag och P en promis. När vi väl kom tillbaka till hotellet var väl klockan typ halv sex. Vi trängde in oss i någon sorts dubbelsäng hos Andreas haha. Murarmuskler i all ära men snarkande killar (fyra i samma rum dessutom) is a big no no haha! Vid typ halv tio fick jag upp de andra (jag kunde ofc inte sova som vanligt :p) och vi gick ner och käkade hotellfrukost!
Sedan var det upp till rummen igen, jag och denise tog och duschade medan killarna plockade ihop sina grejer och sedan vid halv tolv checkade dom ut. Vi sa hejdå, jag och denise drog ner till Catalana eftersom jag skulle jobba och killarna.. ja dom drog hem till boden.
En mycket annorlunda men skojig helg alltså (glömde jag nämna att puckoandreas hittade en cyckel i gamla stan som han slängde i vattnet? :p).

Jobbade sedan hela dagen innan jag åkte hem till värmdö och fortsatte med det projekt jag ägnat all tid fram till nu med: att packa och plocka iordning mitt flickrum. Det går såå segt. Är fortfarande inte klar.
Måndagen blev en vanligt jobbdag, stängde inte förrän vid elva men när jag kliver ut genom dörren, vilka går förbi? David och Ellen!! Promenerade med dom bort till slussen och det var underbart att få träffa Ellen ett tag eftersom jag troligtvis inte kommer träffa henne mer innan jag åker till LA!
Igår jobbade jag, slutade tidigt och åt middag med papi och mami på kvällen. Sedan blev allt pain men då är det tur att jag har Nicolle och Kicki och Jennah som stöd!

Idag fick jag ledigt från Catalana så att jag kunde packa och städa klart. Har inte gjort annat på hela dagen men är ändå inte färdig!! Suck!

Borde gå och lägga mig nu. Börjar inte förrän fyra imorgon men ska ändå vara i stan klockan nio för att gå på ansiksbehandling som jag fick av amanda och anna i födelsedagspresent för ett tag sedan.
Borde gå och lägga mig ja men det är ingen idé, kommer inte kunna sova. Gör liksom inte sömn längre!
Men men, snart smäller det.

Peace Out

Kommentarer Från Er
Ditt Namn:
kom ihåg mig? (så du slipper skriva allting om och om igen)

E-mail: (visas bara för mig)


URL/Din Bloggadress:


Ordet är ditt: